Do roli Ichaboda Crane'a byli brani pod uwagę Daniel Day-Lewis, Liam Neeson i Brad Pitt.
Do roli Katriny Van Tassel była brana pod uwagę Winona Ryder.
Zabawka, którą posiada Ichabod Crane (ptaszek w klatce), została wymyślona w 1826 roku, a akcja filmu toczy się w 1799 roku.
Wśród napisów końcowych jest podziękowanie dla "The Town of Hertsfordshire" (dla miasta Hertsfordshire). Poprawna pisownia to Hertfordshire (często skracana do "Herts"), poza tym Hertfordshire nie jest miastem, lecz hrabstwem. Istnieje za to miasto o nazwie Hertford.
Kilka znaków na początku filmu mówi "New York". W 1799 roku Nowy Jork pisany był jako "New-York".
Na przyjęciu Van Tassela gzyms kominka zdobią rzeźbione dynie. Tradycja drążenia dyń nie była powszechna w Ameryce aż do masowej imigracji Irlandczyków w 1840 roku.
W czasie jednej z pierwszych scen filmu, gdy Ichabod przybywa do miasteczka Sleepy Hollow, wyraźnie widoczne jest, że w trakcie podróży niektóre drzewa mija dwukrotnie (można to poznać po ich charakterystycznych kształtach).
Kiedy Ichabod bawi się swoją zabawką (ptaszkiem zamkniętym w klatce), można zauważyć, że zarówno z punktu widzenia Ichaboda, jak i punktu widzenia kamery, ptaszek jest skierowany głową w górę. Jest to niemożliwe - jeśli Ichabod widzi ptaka normalnie, to widz patrzący na zabawkę z tyłu powinien widzieć go odwróconego.
Kiedy Ichabod "rani" drzewo w celu dokopania się do głów ofiar Jeźdźca, jego twarz i koszula zostają obficie schlapane krwią. W następujących później ujęciach twarz oraz koszula są na przemian zakrwawione i czyste.
Kiedy do miasteczka przyjeżdża Van Ripper i ogłasza wszystkim, że Jonathan Masbath został zamordowany przez Jeźdźca bez głowy, Ichabod i Pan Killian natychmiast wskakują na koń i ruszają we wskazane przez Van Rippera miejsce. Kiedy przybywają na miejsce zbrodni, Killian trzyma w ręku strzelbę, mimo że przed wyjazdem nie był uzbrojony.
Kiedy Crane, tuż przed swoim wyjazdem, pali książkę zawierającą stare rysunki, nachodzi go Katrina. Jej włosy znajdują się w zupełnym nieładzie. W następnym ujęciu, kiedy Ichabod żegna się z Młodym Masbethem, jej włosy są starannie ułożone.
Tuż przed atakiem jeźdźca na rodzinę położnej, jej mąż siedzi przy stole. Jabłka leżące na talerzu obok chleba w paru ujęciach zmieniają kolory i położenie.
Pani Van Tassel rani sobie lewą dłoń ostrzem noża, ale w scenie, gdy jeździec porywa ją na konia i całuje, rana znika.
Podczas opowieści Baltusa Van Tassel o bezgłowym jeźdźcu, jeździec zostaje postrzelony i upada na ziemię, a krew i rana są na prawym boku konia. Chwilę później, gdy koń stoi nad grobem jeźdźca, rana jest na lewym boku.
Gdy jeździec odzyskuje swoją głowę, w czasie zbliżeń kamery i rozbłysków błyskawic widać prawdziwe zęby aktora. Znajdują się za sztucznymi, ostrymi zębami i są pomalowane na czarno.
Gdy synek położnej zapala obrotową lampę z różnymi wzorami, widać na ścianie przesuwający się wzór wiedźmy na miotle. Jeśli przyjrzeć się lampie, okazuje się że wiedźma powinna wyświetlać się skierowana w odwrotną stronę.
Ichabod, Katrina i młody Masbath uciekają z młyna i biegną w stronę powozu. Gdy następuje eksplozja młyna, bohaterowie znikają z planu. Pojawiają się ponownie w następnym ujęciu.
Ichabod, Katrina i młody Masbath barykadują się w starym młynie. Kładą na drzwi cztery worki z ziarnem, ale w następnym ujęciu widać tylko trzy.
Pod koniec filmu, w scenie pościgu powozem przez las, w różnych ujęciach zmieniają się konie prowadzące powóz. W kilku ujęciach są to dwa konie ciemnej maści, a w innych jeden koń jest ciemnej maści, a drugi jasnej.
W scenie w kościele Katrina mdleje upuszczając przy tym kredę, którą widać w dwóch ujęciach i w każdym jest ona inaczej położona.
W 1799 roku Ichabod stwierdza: "Zbliża się millenium. Za parę miesięcy będziemy żyć w XIX wieku". Millenium, czyli tysiąclecie, było ponad 200 lat później.
Kiedy Peter Van Garrett widzi zbliżającego się stracha na wróble, zauważa go wyglądając przez lewe okno powozu. Gdy jednak później wyskakuje on z powozu prawymi drzwiami, natyka się na tego stracha właśnie na tej stronie drogi.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Londynie, Shepperton, Hatfield, Leavesden, Hambleden (Anglia, Wielka Brytania) oraz w Yonkers (Nowy Jork, USA).
Miasteczko Sleepy Hollow zostało stworzone od podstaw w 3 miesiące. Jest to największy zbudowany plan filmowy w Anglii, który powstał w rekordowym czasie.
W filmie jest 18 ścięć głów.
W ostatniej scenie Ichabod, mówiąc Katarinie i Masbethowi, jak łatwo poruszać się po Nowym Jorku, wypowiada słowa: "The Bronx is up and the Battery's down". Słowa te pochodzą z piosenki "New York, New York", wykorzystanej w filmie "Na przepustce" z 1949 roku.
Casper Van Dien w rzeczywistości jest spokrewniony z rodziną Van Tassel.
Podczas sceny z siekierą Casper Van Dien złamał serdeczny palec.
Po zakończeniu zdjęć Johnny Depp zaopiekował się koniem Goldeneye. W filmie zwierzę nazywało się Gunpowder.
Johnny Depp nie korzystał z kaskadera przy wykonywaniu niebezpiecznych scen.
Casper Van Dien przytył aż 30 funtów (ok 15 kilogramów), aby wcielić się w Broma.
Nakręcenie finałowej sceny pościgu powozem w lesie zajęło trzy tygodnie.
Johnny Depp naprawdę był ciągnięty po ziemi przez powóz. W scenie tej był ubrany w specjalny strój ochronny, m.in. kamizelkę kuloodporną.
W filmie Ichabod Crane jest komisarzem policji, natomiast w opowiadaniu, na podstawie którego powstał film, był nauczycielem.
Plan filmowy w nocy oświetlony był trzema olbrzymimi światłami, zwisającymi z dźwigu o wysokości 120 stóp. Na policję wpłynęło kilka zgłoszeń od okolicznych mieszkańców o pojawieniu się UFO.
Akcja pogoni dyliżansu przez Zachodnie Lasy została sfilmowana w środku olbrzymiej stodoły, w której zbudowano sztuczny las o długości około 120 metrów.
Odcinane głowy zrobione zostały z gipsu, pomalowane silikonem, następnie wyrzeźbione i uformowane przez specjalistów. Każdy włos został oddzielnie doczepiony do głowy, oczy osadzone w oczodołach, a sztuczne zęby w dziąsłach. Stworzenie takiej głowy trwało średnio pięć tygodni.
Christopher Walken tak bardzo bał się koni, że sprowadzono model, w całości wykonany z metalu, na którym nagrywano sceny z jego udziałem. Proces jego produkcji trwał kilka miesięcy. Najpierw zrobiono odlew (spreparowano skórę i włos konia naturalnych rozmiarów), który następnie umieszczono na legendarnym już koniu mechanicznym - tym samym, na którym jeździła Elizabeth Taylor w filmie ''Wielka nagroda'' z 1944 roku. Sztuczne zwierzę zostało zaprogramowane, by podnosić głowę, galopować, puszczać parę przez nos itp.
Zdjęcia do filmu kręcono od 27 listopada do 10 maja 1999 roku.